پوست و مو

لطیف کردن پوست

در این مقاله به ارائه راه حل هایی برای لطیف کردن پوست صورت میپردازیم.

برای لطیف کردن پوست
باید آن را از مواد آرایشی پاک کرده و سلول های مرده آن را جدا نمود.
برای نازک کردن پوست به خصوص پوست صورت، باید از شامپوی بچه استفاده نمایید. که دارای مواد قلیایی کمتری بوده و به آن آسیبی نمی رساند. لیف نرمی را به کمی شامپوی بچه آغشته کرده. سپس آن را به صورت خود که قبلا آن را خیس کرده اید، بکشید.

این لیف را آرام آرام به صورت کشیده و بهتر است این کار را از پیشانی شروع نموده. تا گوش ها و زیر گردن ادامه داده و صورت را کاملا با آن شستشو دهید. با این عمل چربی های روی پوست و همچنین آلودگی های روی آن را کاملا تمیز کرده و سلول های مرده آن را هم از بین می برید تا پوست صورت نازک و لطیف تر شود.

مراحل استفاده از ماسک
پس از تمیز کردن صورت با کف شامپو آن را با آب ولرم تمیز شسته. سپس خشک نمایید، حال بهترین زمانی است که میوه را به آن بمالید یا بخور مناسب را انجام دهید. همیشه قبل از استفاده از ماسک های زیبایی پوستتان را بخور داده تا منافذ آن باز شده و آماده پذیرش مواد مغذی ماسک ها شود.

مراقبت بعد از استفاده از ماسک زیبایی
در عین حال پس از بخور، بدترین زمان است. پوست در صورت ارتباط با محیط آلوده، آلودگی را دریافت نموده و دچار بیماری می شود. زیرا منافذ پوست کاملا باز بوده و همان طور که آماده است مواد مغذی را دریافت کند، می تواند آلودگی ها را نیز دریافت نماید، پس لطیف تر کردن پوست را بعد از آمدن از بیرون و زمانی که در خانه هستید، انجام دهید. پس از نازک کردن پوست، بهترین عمل شستشوی پوست با آب میوه مخلوط با روغن بادام یا شیر نارگیل است که فوری جذب پوست شده و برای آن بسیار مفید است.

* لطیف کردن پوست با گیاهان توت فرنگی
چند عدد توت فرنگی کاملا رسیده را له کرده و به پوست مالیده و بعد از ۳۰ دقیقه با آب نیم گرم بشویید.

موز
سطح داخلی پوست موز را روی دستها و صورت خود مالیده و پس از ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید. این عمل سبب نرمی و لطافت پوست می شود.

انگور و روغن زیتون
برای شادابی و لطافت پوست مقداری دانه انگور را در روغن زیتون بجوشانید و آن را صاف کرده و روی پوست صورت خود بمالید.

آلوئه ورا
کلئوپاترا ملکه زیبایی مصر، برای اینکه پوست بدن خود را صاف، شفاف و لطیف نماید. با ژل برگ صبر زرد (آلوئه ورا) ماساژ میداد. از این رو راز زیبایی او را به این گیاه نسبت می دهند. در حال حاضر هم از ژل برگ صبر در ساختن کرمهای لطیف کننده پوست در صنعت داروسازی استفاده می شود. ولی اگر کسی در صدد باشد تا پوست لطیف و زیبایی داشته باشد، بهتر است همان کاری را بکند که ملکه زیبای مصر می کرد.

یعنی ژل تازه برگ های صبر زرد را برای ماساژ پوست به کار ببرد؛ زیرا مصرف ژل کهنه که مدت ها در انبار کارخانه های داروسازی مانده و در شامپوهای تجارتی و کرم های پوست به کار می رود. به هیچ وجه خواص ژل برگهای تازه چیده شده از گیاه را ندارد و انتظارنداشته باشید. مصرف این گونه شامپوها، لوسیون و کرم های تجاری پوستی لطیف و زیبا چون پوست کلئوپاترا برای شما بسازند.

گیلاس
چند عدد گیلاس درشت و رسیده را له نموده و به پوست خود بمالید. پس از ۱ ساعت آن را با آب سرد بشویید. این روش به زیبایی و لطافت پوست شما می افزاید.

گل ختمی و پنیرک
گل ختمی و پنیرک به پوست های خشن و زبر، لطافت می بخشد. برای این منظور باید به آن گلیسیرین و گلاب را نیز بیفزایید تا نتیجه خوب آن را ببینید.

برم
مصرف برم در لطافت پوست و زیبایی آن اثر زیادی داشته در گیاهانی مانند سیب، هندوانه، خربزه، قارچ، مارچوبه، کنگر، گوجه فرنگی، تربچه، توت فرنگی، تمشک، ریواس، کلم، تره، تره فرنگی، سیب زمینی ترشی، زردآلو، پیاز، انگور و انجیر وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *